瘋人瘋語

「我離港前到過一間精神科醫院。當時有位病人禮貌地問,一個以作為世上最悠久民主政體而自傲的國家,如何能夠將此地交給一個政治制度非常不同的國家,且既沒諮詢當地公民,又沒給予他們民主的前景,好讓他們捍衞自己的將來。一個隨行同事說,奇怪,香港提出最理智問題的人,竟在精神科醫院。」彭定康 金融時報

“During a visit to a mental hospital before I left Hong Kong, a patient politely asked me how a country that prided itself on being the oldest democracy in the world had come to be handing over his city to another country with a very different system of government, without either consulting the citizens or giving them the prospect of democracy to safeguard their future. Strange, said one of my aides, that the man with the sanest question in Hong Kong is in a mental hospital.”Chris Patten Financial Times

Non Chinese literate friends, please simply switch to English Version provided by LOUSY Google Translation

Please participate in the unregistered demography survey of visitors at the right hand side bar. You are: ?

敬請參與在右下方的不記名訪客分佈調查問卷,你是: ?

Wednesday, June 06, 2007




玉面溫顏﹐ 溫總理 家寶先生 回信給香港某小學生﹐ 成為新聞。


【明報專訊】國務院總理溫家寶回信給粉嶺方樹泉小學,多謝他們寫信給他,感到非常高興。中聯辦副主任李剛在粉嶺方小泉小學宣布,他們上周五收到溫家寶總理的親筆回信,對於方樹泉43名小學生寫信給他,感到非常高興。


溫總在信中表示,學生們現時是學知識、學思考及學做人的重要階段,希望他們從小熱愛國家及熱愛人民。方樹泉小學43名小學生於4月24日寫信給溫總,讚揚中國政府的工作報告。


明報圖片




TVB News 亦有報導

本港一間小學的學生,去信總理溫家寶,提及教育問題,獲得溫家寶親筆回信。


觀看請點擊上圖 或 TVB 新聞片段




另一方面﹐跟據 TVB新聞報導在北京,外交部否認有關,總理溫家寶拒絕連任的報道。


觀看請點擊上圖 或 TVB 新聞片段




留意第一則新聞片段 李剛副主任最尾答小學生提問時說﹐中南海的領導人每晚工作到凌晨七點到八點才睡。跟第二則新聞片段報導﹐溫總理家寶先生不願留任多一屆﹐因為每天只睡四個小時﹐TVB 兩段新聞互相引證﹐ 應記一功。



5 comments:

Anonymous said...

補遺:

暗黑的卡夫卡 said...


I was thinking the same thing man!!!!

The letter to Mr. Wan and this...

Great mind think alike hahah

Thursday, June 07, 2007 6:01:00 AM

The Inner Space said...

Welcome Mr. Kafka


Premier Wen indeed very busy yet he spared time to write a reply letter to the HK young Children.


The two pieces of NEWS showed consistency!

方潤 said...

「凌晨七點到八點才睡」

一聽到就想問

「究竟總理係幾點返工的﹖」
如果訓四個鐘,中央政府公務員係中午十二點先上班﹖(唔計交通時間,當佢訓o係中南海)

仲有
七八點仲叫凌晨﹖
吹水都唔好吹得咁離譜。

The Inner Space said...

方潤兄:

歡迎到訪!


網誌上的交流真好﹐好正的 feelings﹐
令我樂此不疲。


我一個人在畫龍有點悶﹐有朋友們來到﹐又能精確地幫我點睛﹐收到「畫龍點睛」之效﹐
真是~~樂在其中﹐樂不可支﹐樂不思蜀。

The Inner Space said...

方潤兄:



我睇完兩段新聞後﹐還特登找TVB的新聞網頁﹐再聽多幾次確實﹐李副主任真是說了﹐
「凌晨七點到八點才睡」才寫下來的﹐
還加埋新聞片段為證。


哈哈! 有趣極了:P