瘋人瘋語

「我離港前到過一間精神科醫院。當時有位病人禮貌地問,一個以作為世上最悠久民主政體而自傲的國家,如何能夠將此地交給一個政治制度非常不同的國家,且既沒諮詢當地公民,又沒給予他們民主的前景,好讓他們捍衞自己的將來。一個隨行同事說,奇怪,香港提出最理智問題的人,竟在精神科醫院。」彭定康 金融時報

“During a visit to a mental hospital before I left Hong Kong, a patient politely asked me how a country that prided itself on being the oldest democracy in the world had come to be handing over his city to another country with a very different system of government, without either consulting the citizens or giving them the prospect of democracy to safeguard their future. Strange, said one of my aides, that the man with the sanest question in Hong Kong is in a mental hospital.”Chris Patten Financial Times

Non Chinese literate friends, please simply switch to English Version provided by LOUSY Google Translation

Please participate in the unregistered demography survey of visitors at the right hand side bar. You are: ?

敬請參與在右下方的不記名訪客分佈調查問卷,你是: ?

Friday, November 23, 2007

週年誌慶

週年誌慶



舊年的十一月廿三日,我開始了學人地寫網誌 Blog,曾經說過自己是個沒有恒心的人,但寫吓寫吓都差不多有一年,就趁外遊和公幹,在上月中,打算暫時停寫, 點知忍不住手, 多寫了幾篇不只, 還日日上網, 哈哈哈.


今天是特別的日子,雖然身在外地,還是想多謝各位 阿哥 阿姐,多月來的捧場,給我鼓勵,還連結了我的網頁,通過連結令我的訪客量增加了。



很多的朋友們給我連結 或 時常留言交流交流 巔巔兄 , 小朱姐 , 收收兄 , 古思哲 , 風信子 , mad姐 , 三姐 , 卡夫卡兄 , 娜姐 , 丁香花 , 美施 , 路小姐 , 新鮮兄 ,寧靜 ,雪兒 等等 其他還有不能盡錄, 漏了的朋友謹請愿諒 .


還要特別向 『 新鮮人』兄鳴謝,幾個月前在 Blog Day,他老哥提出介紹我的 『Mind Necessity ~~ 心空海嶽 』,瀏覽數字迅速增加,再一次多謝 新鮮兄


小弟銘感於心, 並請各位接受小弟,鞠躬謝禮!






8 comments:

Anonymous said...

咁就一年。賀。

新鮮人 said...

不用客氣,
我好直接,
覺得好先會介紹! :)

你繼續寫,我繼續來!

Hyacinthus said...

哈哈...
今年過得特別快,話咁快又一年!
賀喜 =)

xiao zhu said...

係呀,你要繼續寫架!=P

Anonymous said...

恭喜!恭喜!!
祝長寫長有,
網友滿天下!

梁巔巔 said...

Space 兄, 恭喜晒! 繼續!

暗黑的卡夫卡 said...

I am back! Congrats on your anniversary =)

Anonymous said...

感謝各位美言.

我正在堪於嚴重 JETLAG 中, 日頭日白迷迷糊湖,而半夜就好精神!