瘋人瘋語

「我離港前到過一間精神科醫院。當時有位病人禮貌地問,一個以作為世上最悠久民主政體而自傲的國家,如何能夠將此地交給一個政治制度非常不同的國家,且既沒諮詢當地公民,又沒給予他們民主的前景,好讓他們捍衞自己的將來。一個隨行同事說,奇怪,香港提出最理智問題的人,竟在精神科醫院。」彭定康 金融時報

“During a visit to a mental hospital before I left Hong Kong, a patient politely asked me how a country that prided itself on being the oldest democracy in the world had come to be handing over his city to another country with a very different system of government, without either consulting the citizens or giving them the prospect of democracy to safeguard their future. Strange, said one of my aides, that the man with the sanest question in Hong Kong is in a mental hospital.”Chris Patten Financial Times

Non Chinese literate friends, please simply switch to English Version provided by LOUSY Google Translation

Please participate in the unregistered demography survey of visitors at the right hand side bar. You are: ?

敬請參與在右下方的不記名訪客分佈調查問卷,你是: ?

Wednesday, March 19, 2008

三月二十日

三月二十日



英美聯軍進攻伊拉克 五週年前夕,無線新聞有以下報導。


TVB News:伊拉克戰爭五周年前夕,美國總統喬治布殊重申,出兵正確。


看TVB新聞片段點擊上圖 或 看片




維基百科:2003年~美國英國等國的軍隊聯合在伊拉克境內發動軍事行動,伊拉克戰爭爆發。

伊拉克戰爭 不經不覺,已經五年了。 是非、功過,留返畀歷史學家去評定!


請看看 這個 CNN 網頁,聯軍死亡數字,至于伊拉克人民的傷亡數字,我找不到!

As at March 19th 2008:
There have been 4,297 coalition deaths -- 3,990 Americans, two Australians, 175 Britons, 13 Bulgarians, one Czech, seven Danes, two Dutch, two Estonians, one Fijian, one Hungarian, 33 Italians, one Kazakh, one Korean, three Latvian, 22 Poles, three Romanians, five Salvadoran, four Slovaks, 11 Spaniards, two Thai and 18 Ukrainians -- in the war in Iraq as of March 19, 2008, according to a CNN count. (Graphical breakdown of casualties).




10 comments:

新鮮人 said...

找不到伊拉克有多少人死最可悲!
可能因為:
人數太多,無得計.
根本無人care,只care自己人!

Anonymous said...

新鮮兄:


我相信是有的,祇是我一時之間,找不到罷!

『為國捐軀』是值得敬佩的!

祇可惜有時被利用來做『政治騷』,『政治交易』,
是否值得呢?

新鮮人 said...

點解美軍死幾多咁易揾,
伊拉克恐幾多就咁難揾呢?
相信你同我都知發生什麼事吧?

西方傳媒多數著眼自己友和用自己的角度來看這件事,
就算有西方傳媒覺得布殊出兵唔啱,
但從政治角度都指前伊拉克政府是邪惡的,
不過傳媒唔同意出兵而已!

就好似今次西方傳媒指責中方係西藏問題上,
一面倒的評擊北京,
這都是他們只從自己的價值角度去看西藏問題,
不客觀亦不尊重東西方不同的政治環境...
好了,太長氣了!
講到這裏算吧! =)

Anonymous said...

點解美軍死幾多咁易揾,
伊拉克恐幾多就咁難揾呢?
相信你同我都知發生什麼事吧?


新鮮兄:
理由就很簡單,因為我祇識是英文,他們的網頁係『伊拉克』文,用阿拉伯字母寫成,我當然不懂用『伊拉克』文來 Google Search!

Anonymous said...

唔好勞氣! 新鮮兄

西方害怕中國崛起,防止『黃禍』,處處設防!

就看美國國會多數黨領袖,議長『佩洛茜女士』與達賴,手牽手走出來,見記者。她是否知到,解放前的達賴集團,是大地主,政教不分,靠剝削人民的邪惡集團。

若說她不知道,就真係無知得可笑。 若她是知而行之,與邪惡大獨裁者拖手仔,跟二戰之前的首相~張伯倫 Arthur Neville Chamberlain ,跟希特拉簽約,真有異曲同工之妙。

還有的已經係我舊文 鼠年『兇險』的一年已經講過,不贅了!

新鮮人 said...

就係囉,
西方記者只報自己人死幾多,
又唔多講伊拉克人死幾多,
佢哋要知都唔難,
點解講啲唔講啲吖?
咪就係從自己嘅立場睇,
覺得自己係正義嘅,
敵人是邪惡嘅,
死多少不是重點囉!

西方社會對西藏問題一知半解,
打著自由民主旗號就係咁嘈,
我唔係話中共做嘅嘢啱哂,
佢哋好多地方仲要大大改善,
但有些西方人連西藏去都未去過就單聽一些西藏獨立份子亂咁講,
隨便無知評擊中共係唔公平嘅,
唔通要整多個巴爾幹半島出黎就是民主咩?

Anonymous said...

西藏祇是一章牌,
美國人是做大胡,
達賴集團就受嗮!
到美國人有要求,
就有需要棄胡時,
美國佬同美國婆,
就會毫不猶豫咁,
拆牌轉牌打咗佢。

Anonymous said...

唔夠五天,今日睇【明報】
駐伊拉克美軍說,截至目前(08-03-23),
駐伊美軍在伊拉克的死亡人數已突破4000人。

新鮮人 said...

唉~~~~~
估都估到唔止這個數啦!

The Inner Space said...

新鮮兄:
你意思是他們『少報』?