瘋人瘋語

「我離港前到過一間精神科醫院。當時有位病人禮貌地問,一個以作為世上最悠久民主政體而自傲的國家,如何能夠將此地交給一個政治制度非常不同的國家,且既沒諮詢當地公民,又沒給予他們民主的前景,好讓他們捍衞自己的將來。一個隨行同事說,奇怪,香港提出最理智問題的人,竟在精神科醫院。」彭定康 金融時報

“During a visit to a mental hospital before I left Hong Kong, a patient politely asked me how a country that prided itself on being the oldest democracy in the world had come to be handing over his city to another country with a very different system of government, without either consulting the citizens or giving them the prospect of democracy to safeguard their future. Strange, said one of my aides, that the man with the sanest question in Hong Kong is in a mental hospital.”Chris Patten Financial Times

Non Chinese literate friends, please simply switch to English Version provided by LOUSY Google Translation

Please participate in the unregistered demography survey of visitors at the right hand side bar. You are: ?

敬請參與在右下方的不記名訪客分佈調查問卷,你是: ?

Monday, April 19, 2010

5-2-8-8

5-2-8-8


















































伸延閱覽:5-2-8-8 谷歌搜尋


我的舊文:除害


後補:
根據微豆兄回應提供明報加西溫哥華版的新聞圖片:




4 comments:

Haricot 微豆 said...

Space:

I read both your references (5-2-8-8 谷歌搜尋 + 我的舊文:除害)

I also read the "charges" (as reported in the reference http://www.mingpaovan.com/htm/News/20100331/tcba1.htm): 「在互聯網上惡意炒作」「煽動糾集」「尋釁滋事罪」

The obvious conclusions: The prosecutors are equating "social activists" with "agitators". Any actions that hint at social unrest or challenges against the power-to-be are not tolerated. The governed shall be governed.

新鮮人 said...

內地政府成日講和諧,
認為死一千幾百事小,
但影響到整體社會"安寧"事大,
所謂臭屎密蓋,
相信中間一定涉及不少中層以至高層官員,
所以邊個再嘈又死邊個,
政府咁做只收一時之效,
久而久之就會爆大鑊,
壓得住一時,
壓不住一世,
如果再是用這種掩耳盜鈴的笨方法,
結果只會令民怨再深,
他朝一發將不可收拾!

其實歸根究底只有一個字: 貪,
官員貪、商人貪、人民都貪,
為咗錢乜都夠膽死做,
政府的鴕鳥政策有問題,
整體人民素質也有問題,
只要有錢賺就乜人性都無哂,
從以往的假雞蛋、假醬油、孔雀錫綠、蘇丹紅、甲荃酒.....數之不盡,
就可以知內地人發錢寒病入膏方,
無得救,
政府係咁, 人民亦係咁,
看見讓人心酸心淡,
無眼睇!

講多句,
近期又有煤礦洞出事,
政府次次都話要吸收教訓,
不容許再發生礦難,
但言尤在耳,
基乎每一至兩月就會再發生一單,
一年四五單,
週而復始永不停止,
點解呢?
咪又係啲地方官員收黑錢囉,
你有你中央講嘢,
佢有佢對啲黑礦場隻眼開隻眼閉,
有時連啲國家級嘅礦洞都出事,
又點解呢?
咪啲地方領導無能,
管理不當,
無系統,
結果咪又出事囉,
中國人太多陋習了,
改不了亦不會改,
因為當事人根本不覺得是問題!
唉~~~~

the inner space said...

微豆兄:前些時寫了篇舊文:“自由的煩惱!” 談起國內的教授,認為自由是煩惱的根源呢!

The Inner Space said...

新鮮兄:”河蟹“ 也是蟹,蟹總是要打橫行的罷,不過誰能,誰不能,這問題值得相確呀。