瘋人瘋語

「我離港前到過一間精神科醫院。當時有位病人禮貌地問,一個以作為世上最悠久民主政體而自傲的國家,如何能夠將此地交給一個政治制度非常不同的國家,且既沒諮詢當地公民,又沒給予他們民主的前景,好讓他們捍衞自己的將來。一個隨行同事說,奇怪,香港提出最理智問題的人,竟在精神科醫院。」彭定康 金融時報

“During a visit to a mental hospital before I left Hong Kong, a patient politely asked me how a country that prided itself on being the oldest democracy in the world had come to be handing over his city to another country with a very different system of government, without either consulting the citizens or giving them the prospect of democracy to safeguard their future. Strange, said one of my aides, that the man with the sanest question in Hong Kong is in a mental hospital.”Chris Patten Financial Times

Non Chinese literate friends, please simply switch to English Version provided by LOUSY Google Translation

Please participate in the unregistered demography survey of visitors at the right hand side bar. You are: ?

敬請參與在右下方的不記名訪客分佈調查問卷,你是: ?

Tuesday, June 24, 2008

選舉委員會 ~ 小圈子



美國的『選舉人票 Electoral College』,全美國只共有五百三十八張,但他們是根據他們所屬州份的結果,根據『勝方通吃 the winner-takes-all System』制度,去投票選出每四年一屆的美國總統。


返轉來看看香港,我們的香港特區首席行政長官,是由八百名成員,組成的 『選舉委員會 Election Committee』選出的, 『八百』比 『五百三十八』多了二百多個。 但被形容為『小圈子』選舉,畀泛民評為『不民主』的選舉。


這八百人的『選舉委員會 Election Committee』 是分由別代表香港社會中的38個「界別」。其中200人來自工商、金融界,200人來自專業界,200人來自勞工、社會服務、宗教等界,其餘200人為立法會議員、區域性組織代表、香港地區全國人大代表、以及香港地區全國政協委員的代表。




點擊可以放大 圖片 維基百科




在香港各個界別分組成員,由上段所述界別分組投票人投票選出。這跟美國由每個州份,自己選出『選舉人 Electors』分別不大。


觀乎,四個界別的組成,包括的層面頗為廣泛,涵括了社會各個階層,點解土產的八百人選舉委員會,選出 2007年(第3屆)曾蔭權做特首,會被認為『小圈子』和『不民主』選舉。而沒有人批評美國的『選舉人票 Electoral College』,全美國只共有五百三十八張,而且是『勝方通吃 the winner-takes-all System』制度。


是絕對的崇洋心理,外國人的『屁』都是香啲,是不敢挑戰自認是:
『世界上最民主』的國度?



在春初財爺選讀新財政預算,大大派錢民望急升,比特首的還要高,網友 新鮮人寫了篇文章,質疑:
『香港人嘅識別能力有多少, 更好擔心將來有雙普選時會變成點』。


咁我們應否效法美國,把香港、九龍、新界、離島,再劃分成不同的『選舉人區』,因為每個區的『人口結構,經濟貢獻』都不同,去分配不同的『選舉人票』。但睇返轉頭 『選舉委員會 Election Committee』,就不是已經平衡了,不同界別的市民利益?


縱言,選出八百人的選舉委員會,產生方法不夠完善,只要有心有力,齊心合力,勞心勞力,同心協力,共同攪好佢,不會比任何選舉制度遜色。 總好過邊個提倡派米,就選邊個入立法會,一定好過邊個有錢派,就選邊個做特首,來得令人擔心!



伸延閱覽: 我的舊文
選舉人票 ~ 通吃制
民主~泰國式



5 comments:

梁巔巔 said...

事實~

i. 有有一定水準嘅公民質素, 民主政制先可以得到有效嘅功能, 運作.

ii. 星加坡人, 畀唔畀民主佢佢哋有好多都唔 care~

iii. 中國人, 自由重要過民主.

Anonymous said...

巔巔兄:
不愧是讀『孖政』的學者,
政治行政雙輔雙成一語中的!
歐美民主國家,利用多過二百年,去實驗實踐,至有今天局面。
亞洲國家貧苦大眾,還佔大多數,還在溫飽飢餓掙扎中,民主變成政棍,混水摸魚,奪權之後貪污腐敗的工具,要民主一蹴即置,是好心做壞事。

『有有一定水準嘅公民質素,
民主政制先可以得到有效嘅功能, 運作。』
good point!

梁巔巔 said...

你太褒獎喇! 咁大頂高帽, 我戴唔落呀! 學者, 我絕對唔係!

想跟一跟嘅係, 好多人都會話如果唔踏出第一步, 唔好似歐美咁去嘗試經驗實踐民主, 咁, 就永遠冇民主.

問題係, 中國人唔同歐美 (西方) 人. 套 "英國人" 陶傑一句~ 係 DNA 的問題.

西方由文藝復興, 啟蒙運動, 宗教改革, 科學革命再到工業革命, 一切都彷如太空漫遊2001入面嗰塊黑碑降臨一樣, 令佢哋突然開竅!

其實中國嘅宋朝差 oD就會出現以上嗰啲敢教日月創新天嘅局面, 但就偏偏冇出現, 發生到!

問題出喺邊? ..... 或者轉一轉嚟睇, 問題係喺西方度! 呢個係一個偶然, 上天選咗佢哋~

所以, 民主人權理念一早已經種喺佢哋入面, 所以, 民主政體可以有效地, 健康地, 開花結果. 而中國人呢..... 欠奉.

當務之急, 係要提升公民教育, 提高公民質素先係上策.

而癥結係, 極權國家又點會做呢 oD嘢?!

真係一個難攪, 複雜嘅事情!

趕時間, 所以講得未臻完美. Bye~

Anonymous said...

巔巔兄:
頂帽你戴得剛剛好,你個科撈噏,就是雙矢皆中的,最好證據!

我不是反民主,我不是反對民主,我只是認為應該遁序漸進,正如你所言:『當務之急, 係要提升公民教育, 提高公民質素先係上策。』

到適當時候,到適當時機,再 repeat 你上上篇文:『有有一定水準嘅公民質素, 民主政制先可以得到有效嘅功能, 運作。』

民主的香港,民主的中國,就會水到渠成!

Space 頓首

Anonymous said...

巔巔兄:

你話:趕時間, 所以講得未臻完美。
咁你遲啲寫返篇完美嘅登喺你部落喇!
Awaiting!
Space 再頓首