瘋人瘋語

「我離港前到過一間精神科醫院。當時有位病人禮貌地問,一個以作為世上最悠久民主政體而自傲的國家,如何能夠將此地交給一個政治制度非常不同的國家,且既沒諮詢當地公民,又沒給予他們民主的前景,好讓他們捍衞自己的將來。一個隨行同事說,奇怪,香港提出最理智問題的人,竟在精神科醫院。」彭定康 金融時報

“During a visit to a mental hospital before I left Hong Kong, a patient politely asked me how a country that prided itself on being the oldest democracy in the world had come to be handing over his city to another country with a very different system of government, without either consulting the citizens or giving them the prospect of democracy to safeguard their future. Strange, said one of my aides, that the man with the sanest question in Hong Kong is in a mental hospital.”Chris Patten Financial Times

Non Chinese literate friends, please simply switch to English Version provided by LOUSY Google Translation

Please participate in the unregistered demography survey of visitors at the right hand side bar. You are: ?

敬請參與在右下方的不記名訪客分佈調查問卷,你是: ?

Saturday, May 26, 2007

記兩則北美體育新聞

記兩則北美體育新聞


2006 /07 NBA
籃球季後賽


不經不覺﹐已經到了東西岸的決賽階段。


東岸方面戰果正常﹐第一名的 底特律活塞隊 對第二名的 克里夫蘭騎士隊﹐但在七場四勝制中﹐活塞隊主場先勝二場﹐領先 2 - 0﹐ 下仗第三仗由 騎士隊主場。


西岸方面戰果大亂﹐首先第一名的 達拉斯牛仔隊不敵第八名的 金州戰士隊﹐細看原來 牛仔隊的前教練是 戰士隊今次的教練﹐牛仔隊的教練是 戰士隊教練的徒弟﹐卒之師父勝了徒弟。


跟著第二名的 鳳凰城太陽隊打敗了﹐有小飛俠 高比拜仁的 洛杉磯湖人隊﹐但被第三名的 聖安東尼奧馬刺隊掃走﹐ 西岸的一二名無緣爭奪總冠軍。


西岸決賽是第三名的 馬刺隊對﹐把姚明的 火箭隊打敗的第四名 猶他爵士隊﹐馬刺隊主場也是領先 2 - 0﹐下仗第三仗由 爵士隊主場。




2006 /07 NHL
冰上曲棍球季後賽


東西岸的冠軍產生了。 西岸的是冠軍是美國 安納罕威力鴨隊﹐東岸冠軍竟然是 加拿大首都 渥太華參議員隊。 (安納罕 即是 南加利福尼亞州 狄斯尼主題公園的城市)


美國隊 對 加拿大隊﹐睇來唔止兩國國民瘋狂對抗﹐連兩市市長都出的口述牙較戰一番﹐小布殊總統 和 哈帕總理﹐有冇膽打個賭﹐邊國勝出史丹利杯﹐輸了的穿上勝方球衣呢?



伸延閱覽:

記四則美國體壇新聞




No comments: