瘋人瘋語

「我離港前到過一間精神科醫院。當時有位病人禮貌地問,一個以作為世上最悠久民主政體而自傲的國家,如何能夠將此地交給一個政治制度非常不同的國家,且既沒諮詢當地公民,又沒給予他們民主的前景,好讓他們捍衞自己的將來。一個隨行同事說,奇怪,香港提出最理智問題的人,竟在精神科醫院。」彭定康 金融時報

“During a visit to a mental hospital before I left Hong Kong, a patient politely asked me how a country that prided itself on being the oldest democracy in the world had come to be handing over his city to another country with a very different system of government, without either consulting the citizens or giving them the prospect of democracy to safeguard their future. Strange, said one of my aides, that the man with the sanest question in Hong Kong is in a mental hospital.”Chris Patten Financial Times

Non Chinese literate friends, please simply switch to English Version provided by LOUSY Google Translation

Please participate in the unregistered demography survey of visitors at the right hand side bar. You are: ?

敬請參與在右下方的不記名訪客分佈調查問卷,你是: ?

Monday, December 24, 2007

跳灰 ~~ 問我




網友處聽過,一曲難忘,周圍找找,尋尋覓覓,畀我找到啲料。


原來是一部陳年電影『跳灰』的 主題曲, 作曲有 黎小田 作詞有已經作古的『鬼才黃霑』,主唱的是 陳麗斯,一曲歌后,之後無以為繼,沒有其他流轉後世的作品。


而電影『跳灰』 是1978年上映,"跳灰"二字在黑社會的暗語中是"零售毒品"的意思。在阿姆斯特丹,華人贩毒頭子被暗殺,由于死者是香港人,國際刑警求港方合作调查。


而死者的弟弟也立即飛回香港進行報復,他已经了解到殺死自己哥哥的仇家是一位姓董的商人。香港警方委派反毒组警長嘉倫負责此案。他胆識過人,為了嚴懲毒犯,他不顾董姓商人的地位,全力以赴,務求盡快破案。


導演:粱普智 萧芳芳 主演:萧芳芳 陳惠敏 嘉倫 陳星


故事聽來不很吸引,但三十年前可能是很潮的警匪片,不過首主題曲夠好聽補返數,請聽聽。




唱:陳麗斯 曲︰黎小田 詞︰黃霑

問我歡呼聲有幾多 問我悲哭聲有幾多
我如何能夠一一去數清楚
問我點解會高興 究竟點解要苦楚
我笑住回答 講一聲 我係我

無論我有百般對 或者千般錯
全心去承受結果
面對世界一切 那怕會如何
全心保存真的我

問我得失有幾多 其實得失不必清楚
我但求能夠一一去數清楚
願我一生去到終結 無論歷盡幾許風波
我仍然能夠講一聲 我係我



這個版本是唱現場氣氛好些,可惜尾尾處突然斷了!




感言:人若能夠做到,不受旁人影響, 始終『我係我』,真的說易不易,要難可以很難,只要能問心無愧,就算了。





4 comments:

新鮮人 said...

這首歌真的好舊了,
都好有味道,
我想起了FRANK SINATRA嘅MY WAY!

PS:半年前,我都係我個BLOG播過啦! :P

梁巔巔 said...

Space 兄, 聖誕快樂!

幾時回港?

Hyacinthus said...

Woh, what a old song it is ~

Space, wish u a merry x'mas & a happy new year ~

The Inner Space said...

多謝 多謝 各位 光臨

Merry Christmas 聖誕快樂