瘋人瘋語

「我離港前到過一間精神科醫院。當時有位病人禮貌地問,一個以作為世上最悠久民主政體而自傲的國家,如何能夠將此地交給一個政治制度非常不同的國家,且既沒諮詢當地公民,又沒給予他們民主的前景,好讓他們捍衞自己的將來。一個隨行同事說,奇怪,香港提出最理智問題的人,竟在精神科醫院。」彭定康 金融時報

“During a visit to a mental hospital before I left Hong Kong, a patient politely asked me how a country that prided itself on being the oldest democracy in the world had come to be handing over his city to another country with a very different system of government, without either consulting the citizens or giving them the prospect of democracy to safeguard their future. Strange, said one of my aides, that the man with the sanest question in Hong Kong is in a mental hospital.”Chris Patten Financial Times

Non Chinese literate friends, please simply switch to English Version provided by LOUSY Google Translation

Please participate in the unregistered demography survey of visitors at the right hand side bar. You are: ?

敬請參與在右下方的不記名訪客分佈調查問卷,你是: ?

Monday, December 18, 2006

外國乒團 (貳) -- 陪練

外國乒團 (貳) -- 陪練



中國的乒乓球員﹐實力雄厚﹐一個冠軍後面﹐其實是有很多不見經傳的幕後英雄。有留意乒壇的朋友都知道﹐中國的乒乓球員在外國很吃香﹐有退役的冠軍﹐也有省市級的球員﹐還有一些 陪練」 的。


中國乒乓球選秀﹐是從城鄉﹐省市﹐一層層上去的﹐到了北京接受國家隊挑選的苗子﹐經教練的篩選﹐尖子培養為冠軍﹐次一級的成為陪練﹐落選的發回地方。 陪練是根據他她的特質﹐模仿外國的冠軍乒乓球員﹐加以訓練﹐在國家隊訓練基地﹐和培養為冠軍的尖子球員對練。找出打敗外國冠軍的途徑﹐讓尖子球員熟習外國的冠軍的球路和打法。


這些陪練的球員﹐其實懷著好身手﹐但不能代表中國出賽﹐一嘗冠軍滋味。 一但退役﹐一但離開中國﹐被外國吸納﹐便成外國的乒乓球隊主力﹐吐氣揚眉﹐代表新主人﹐以一挫中國乒乓球員為己任﹐盡吐一生屈氣﹑一身屈辱﹐一伸委屈﹐熱淚盈眶的﹐踏上獎臺﹐做一次冠軍。


但在夜闌人靜之時﹐孤單寂莫之候﹐身處異國﹐他們可有問一句﹐

「命運為何這樣作弄我? WHY?」。

No comments: